W dzisiejszym szybkim świecie kultura organizacyjna staje się kluczowym czynnikiem definiującym naszą zdolność do pozyskiwania, utrzymywania i motywowania pracowników. Jednym z głównych wyróżników najlepszych firm jest zdolność do ciągłego definiowania się na nowo. Takie podejście charakteryzuje kulturę organizacyjną promującą aktywność pracowników, wyzwalającą ich potencjał i tzw. wewnętrzną przedsiębiorczość.

 Aby nie pozostawać w tyle, warto zawczasu nie tylko przewidzieć zmiany i zakłócenia zagrażające pozycji firmy. Należy także wskrzesić aktywne zaangażowanie wśród pracowników, którzy zamiast czekać na polecenia menedżerów, sami szukają szans na pozytywną zmianę. Brzmi to jak utopia? Niekoniecznie. Nie chodzi o to, aby każdy z Twoich pracowników stał się Steve’em Jobsem – w zupełności wystarczy, jeśli Twoja firma uwolni ich potencjał przedsiębiorczości.

DZIĘKI TEJ SESJI:

  • sięgniesz po narzędzia, które pozwolą pobudzić przedsiębiorcze myślenie jednostek i zespołów, a potem przełożyć je na konkretne działania prowadzące do lepszych wyników firmy,
  • dowiesz się, jak wyróżniać się na tle konkurencji dzięki unikalnej kulturze organizacyjnej przyciągającej ambitnych, zręcznych i pełnych inwencji pracowników,
  • przekonasz się, w jaki sposób zwiększać poczucie odpowiedzialności pracowników za ich obszar działań, co przełoży się na ich większą efektywność i skuteczność,
  • poznasz koncepcję przywództwa VUCA, które radzi sobie z wyzwaniami zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności,
  • zdobędziesz nowe narzędzia, dzięki którym błyskawicznie pobudzisz kreatywność pracowników i zaktywizujesz ich wokół działań sprzyjających wzrostowi firmy.

Peter Vogel

Doświadczony przedsiębiorca i profesor biznesu rodzinnego oraz przedsiębiorczości w IMD Business School. Wspiera firmy na całym świecie w efektywnym zarządzaniu kulturą organizacyjną, budowaniu przewagi konkurencyjnej, pobudzaniu przedsiębiorczości wśród pracowników oraz organizowaniu innowacyjnych struktur.

W ciągu ostatnich lat współpracował z rządami przy uruchamianiu oraz ulepszaniu ekosystemów start-upowych. Regularnie dzieli się swoją wiedzą w czasopismach akademickich, a jego prace są często cytowane przez wiodące media biznesowe, takie jak m.in. „Harvard Business Review”, CNN, „Huffington Post”, „Forbes”, „Financial Times”, TechCrunch.